Věra Hoffmannová
Výpis filmů autora
Člověk si sám se sebou vystačí, respektive nevystačí
Jan Kačena, Nikola Krutilová / Česká republika / 2015 / 34 min. 0 sec.
Půlhodinový snímek se skládá ze soukromého videozáznamu, který pořídil divadelní tvůrce Petr Lébl v roce 1996, kdy působil jako hostující režisér inscenace Cyrana z Bergeracu v národním divadle v Tel Avivu. Většinu času sledujeme Lébla společně s kostýmní výtvarnicí Kateřinou Štefkovou v hotelovém pokoji, ovšem na okraji jejich nezávazných her nacházíme Léblovy skeptičtější komentáře na kameru. Zdánlivě banální home video dvou blízkých osob zároveň prolamuje hranice osobního a veřejného, života a inscenace. Oba účastníci totiž před kamerou stále hrají a inscenují, i když záznam není určen pro veřejnost.DETAIL:Mission Impossible – with Kateřina. Na Kateřinu pozor: její surové poznámky tě mají vytočit k zešílení. Nenech se zblbnout: nemá cenu jí opakovat, že si jí vážím. Raději se podle toho chovat v srdci.
Kruh - portrét demonstrace
Tereza Reichová / Česká republika / 2009 / 62 min. 0 sec.
Na kruhový objezd poblíž litvínovského sídliště, kde 17. listopadu 2008 došlo ke střetu policie s ultrapravicovými demonstranty (na jejichž stranu se přidala řada místních bílých), přivádí film radikály z Dělnické strany, Romy, zástupce města i stvořitele mediálního obrazu „Bitvy o Janov“.
Loosova Bedna
Andrea Slováková / Česká republika / 2004 / 10 min. 0 sec.
Müllerova vila, 1929. Princip prostorového strukturování Müllerovy vily, tzv. raumplan, spočívá v odstupňování výšek jednotlivých místností podle jejich funkce i symbolického významu, tak rakouský architekt Adolf Loos chápal ekonomičnost, účelnost a zároveň estetiku obytného prostoru. Unikátní řešení jsou však vždy syntézou obratů a novostí v myšlení, proto je filmování vily vlastně prořezáváním jednotlivých zásadních oblastí tehdejšího vědeckého a sociálního paradigmatu. Tato komorní reportáž se celá odehrává pouze v interiéru a téměř výhradně v detailech. Vilu stavíme na základě myšlenek: film odráží specifické objevy v matematice, filmu a sociální roli médií. Je jakousi archeologií myšlení konce 20. let 20. století.