Vědí co dělám, co hledám, co sleduji. Jak se tomu postavit?
ZÁKLADNÍ INFORMACE
|
FORMÁT
|
OBSAH LEKCE
Máte svá oblíbená média na internetu, ze kterých čerpáte informace? Své oblíbené webové stránky, oblíbené profily na sociálních sítích, které sledujete? A máte někdy pocit, že věci, které vám např. Facebook nabízí na vaší zdi velmi často odpovídají vašemu názoru nebo reflektují váš zájem? Jak je to možné? Nejen na tyto otázky si odpovíme během semináře, kdy si řekneme něco o vytěžování dat o uživatelích internetu, o sledování našeho chování v on-line prostředí. Poznávání našich zvyklostí a přání a následném zobrazování informací řízeném algoritmy. Seznámíme se s problematikou cílových skupin a tvorbou i distribucí mediálního obsahu dle nich. Zaměříme se také na elementární základ mediální gramotnosti a tím je kritické myšlení, které musíme mít, pokud chceme zvládnout život v informační době. Na schopnost pracovat s logikou a rozumem, která nám pomáhá kontinuálně pátrat po pravdě, odhalovat dezinformace, mýty a polopravdy a dopátrat se kvalitních a užitečných informací. Uvědomovat si klamy a iluze, které ovlivňují naše vnímání a rozhodování, je zásadním krokem k jejich překonání a následně rozumnějšímu rozhodování a jednání.