Český sen
Filmová reality show o neexistujícím hypermarketu vystřelila na počátku tisíciletí jména Remunda a Klusák do povědomí širší veřejnosti. Titulní Český sen je také názvem, který pro svůj obchoďák oba režiséři a zároveň aktéři filmu zvolili. Spolu s nimi jako diváci procházíme procesem utváření značky a její image. Tento „vyprázdněný obraz“, v podstatě dokonalé simulakrum, je trefným symbolem konzumní kultury. Obchodovatelné je totiž nejen zboží, ale i naše touhy, představy, přání a sny. Otázkou jen zůstává, co všechno jsme schopní podstoupit, abychom sehnali cokoli, nejlépe výhodně v akci.„Chtěli jsme reagovat na toto historické údobí, ve kterém žijeme, a natočit film, po kterém tuhne úsměv na rtech.“
Zdroj citátu: iDNES
Základní informace
Režisér: Vít Klusák, Filip Remunda
Originální název: Český sen
Země původu: Česká republika
Rok výroby: 2004
Stopáž: 87 min. 0 sec.
Barva: Barevný
Jazyk: čeština
Jazyk titulků: angličtina
Producent: Helena Machová
Střih: Zdeněk Marek
Zvuk: David Hýsek, Michal Gábor