Yoshiki Nishimura
Výpis filmů autora
Drahá Daisy,
Yoshiki Nishimura / Japonsko / 2020 / 10 min. 19 sec.
Trojdimenzionální animace minimalistickým způsobem vypráví příběh lásky a zrady mezi člověkem a technologií, který funguje jako metafora děsivé infiltrace chytrých strojů do naší stále více digitalizované společnosti. Temný vizuál, ambientní ruchy a odcizený narativ budí dojem až kyberpunkové estetiky. „Když jsem rozbíjel počítač na kusy, trápily mě výčitky svědomí: ‚Nejsem brutální vrah?‘ A ten bizarní pocit mě přivedl na myšlenku natočit tento film.“ Y. NishimuraQ&A s režisérem Yoshiki Nishimura:
Fascinující okamžiky
Yoshiki Nishimura / Japonsko / 2014 / 4 min. 20 sec.
Neřízené choreografie bílých bodů v černém prostoru ukazují klidné i zběsilé momenty tichého padání sněhu v téměř nerozeznatelném prolínání reálného a virtuálního světa, kdy záznam skutečné sněhové bouře střídají záběry digitálně vytvořených vloček. Poklidné zjevování je střídáno shlukováním do hustých mračen ubíhajících všemi směry a opětovným rozkladem na bílé prvočástice. DETAIL:Vločky v precizně komponovaném obrazu ulpívající na objektivu kamery prozrazují přítomnost skutečného sněhu.
Chaos
Yoshiki Nishimura / Japonsko / 2016 / 10 min. 5 sec.
Pomalé vyjevování drobných nerovností, které se proměňuje v živelnou neuspořádanost rostoucích, poskakujících, zanikajících a znovu se objevujících bublinek, se soustřeďuje do barevně se obměňujícího kruhu a pomocí digitálních nástrojů důmyslně zobrazuje prostý proces, při němž se voda uvede do varu a ná- sledně se ochlazuje. Japonský experimentální filmař, producent a počítačový grafik Jošiki Nišimura na MFDF Ji.hlava představil již několik svých filmů. Ve Fascinujících okamžicích (2014) sledoval choreografie sněhových vloček, snímek Pozorování (2013) je kompozicí převrácených záběrů mořské hladiny a Na oběžné dráze (2015) sledoval proměnlivé světlo měsíce prosakující skrze vizuálně manipulovaný digitální záznam.„Použitím různých médií se nám otvírají obrovské možnosti, jak si v mnoha směrech rozšířit pohled na realitu.“