CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Šimon Herrmann

Šimon Herrmann

Výpis filmů autora

Nová šichta

Nová šichta

Jindřich Andrš / Česká republika / 2020 / 90 min. 0 sec.

Zavření dolu Paskov, rok 2017: tradiční fárání do uhelných dolů v ostravsko-karvinském revíru se stává minulostí. Rekvalifikační program Nová šichta přivádí propuštěného havíře Tomáše Hisema od krumpáče, sbíječky, zápasů fotbalového Baníku a koncertů Visacího zámku k objektově orientovanému programování. Nové příležitosti a obzory vedou ke změnám v osobním životě i kariéře. Citlivý portrét cesty obyčejného havíře labyrintem trhu práce obnažuje zákoutí výkonnostně orientované společnosti i transformující se průmyslové aglomerace. Vůle a odhodlání vítězí nad mediálním simulakrem rekvalifikace v působivém zápasu o duši i důstojnost jednoho pracujícího člověka.Záznam Q&A s režisérem a štábem:

Nová šichta

Nová šichta

Jindřich Andrš / Česká republika / 2020 / 90 min. 0 sec.

Zavření dolu Paskov, rok 2017: tradiční fárání do uhelných dolů v ostravsko-karvinském revíru se stává minulostí. Rekvalifikační program Nová šichta přivádí propuštěného havíře Tomáše Hisema od krumpáče, sbíječky, zápasů fotbalového Baníku a koncertů Visacího zámku k objektově orientovanému programování. Nové příležitosti a obzory vedou ke změnám v osobním životě i kariéře. Citlivý portrét cesty obyčejného havíře labyrintem trhu práce obnažuje zákoutí výkonnostně orientované společnosti i transformující se průmyslové aglomerace. Vůle a odhodlání vítězí nad mediálním simulakrem rekvalifikace v působivém zápasu o duši i důstojnost jednoho pracujícího člověka.

Tělo-duše-pacient

Tělo-duše-pacient

Jindřich Andrš / Česká republika / 2023 / 23 min. 0 sec.

Studium medicíny v České republice je obvykle založené na memorování obrovského množství informací. Na 2. lékařské fakultě Karlovy univerzity však zavádějí nové výukové metody založené na praktičtějším přístupu ke vzdělávání. Observační snímek sleduje mladé studující při netradičních formách výuky. Mezi ně patří například simulace vyšetření dítěte na pohotovosti, přehrávání scénky sdělování závažné diagnózy pacientce i praktická asistence na anesteziologii. Ukazuje se přitom, jak osobní zkušenost a reálné prožívání náročných situací přispívají k lepší připravenosti na výkon této náročné profese.„Musím říct, že je to styl výuky, se kterým jsme se doposud neměli šanci setkat, a ten vlastní prožitek je naprosto nenahraditelný.“

Realizováno za podpory:

Spolufinancováno EU
MPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme