Radovan Síbrt

Výpis filmů autora

Dál nic
Ivo Bystřičan / Česká republika / 2013 / 72 min. 0 sec.
Aktivismus, pozorovatelská optika i situační dokument nenápadně přešlapují kolem nekonečně se protahující stavby dálnice D8. Místní obyvatelé, brněnský aktivista i šéf stavařů narušují klišé současných dokumentů – mimo jiné o tom, komu je třeba fandit. Lokální a globální se mísí podobně jako ekonomika a ekologie. Krásný záběr na severočeskou krajinu. K tomu zní jako monumentální podkres Wagnerova opera Tannhäuser. Divák však intuitivně pozná, že pod prvoplánovou estetikou neméně silně zní i ironie a pochyby.

O slušnosti
Radovan Síbrt / Česká republika / 2012 / 52 min. 0 sec.
Film byl natočen s „obyčejnými lidmi“ žijícími v litvínovské čtvrti Janov, kam se před časem nastěhovaly problémové rodiny z téměř celé republiky, jejichž soužití se starousedlíky je víc než napjaté. Film neúprosně obnažuje zdroje nenávisti vůči menšinám v části české veřejnosti, v každodenních banálních situacích ukazuje její temné spodní proudy a v drobných detailech připomíná jen velmi tenkou hranici mezi slušností a násilím.

Vězení umění
Radovan Síbrt / Česká republika / 2012 / 87 min. 0 sec.
„Vězňové mají obecně rádi krabičky.“ Omezenost vězeňského prostoru otevírá bezmezné hranice fantazie a svobodného uměleckého projevu. Signifikantní prostředí ovlivňuje použité výrazové prostředky. Projekt konfrontace a dialogů s umělci zvenčí naznačuje radikální jinakost i spikleneckou vyšinutost v kontextu společenských norem. Esej o imaginární a fyzické svobodě představuje myšlení v hraničních podobách a vlastních omezeních.