CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Miroslav Bambušek

Miroslav Bambušek
Dramatik a režisér. V roce 2000 absolvoval studium filozofie a překladatelství (francouzština a starořečtina) na Institutu základů humanitní vzdělanosti UK v Praze (bakalářský stupeň). V Lounech v roce 1996 založil spolu s bratrem T. Bambuškem divadelní skupinu D. I. Lebedung zaměřenou na inscenování současné dramatiky. Dramaturgicky a režijně spolupracoval s Činoherním studiem v Ústí nad Labem. Od roku 2001 je uměleckým šéfem, dramaturgem a režisérem Multiprostoru Louny, v roce 2004 pracoval jako dramaturg Západočeského divadla v Chebu. Dramatické tvorbě se věnuje od svých šestnácti let. Bambuškova dramatika se vyznačuje rozvolněností a úsečností formy a obsahově představuje kompromis mezi autorovým zájmem o politické divadlo a surreálně odpoutanou, leckdy až brutální, vulgární lyrikou v kresbě rozháraných a trpících hrdinů. Za hry Písek (2002) a Porta Apostolorum (2004) obdržel druhé ceny v soutěži o nejlepší českou hru Nadace Alfréda Radoka. Za iniciaci a završení projektu Perzekuce.cz v pražském prostoru La Fabrika získal Miroslav Bambušek Cenu Sazky a Divadelních novin 2006. V roce 2008 obdržel cenu Nadace RWE & Barandov studio za námět na filmový scénář Případ Postelberg. Zdroj: AČFK

Výpis filmů autora

Jan Hus - mše za tři mrtvé muže

Jan Hus - mše za tři mrtvé muže

Miroslav Bambušek / Česká republika / 2009 / 73 min. 0 sec.

Dávný reformátor církve Jan Hus prochází jako symbol boje za pravdu experimentálním dokumentem, v němž ve filmu debutující divadelní režisér s politickým a morálním apelem spojuje osudy mužů tří národností, kteří svojí osobní obětí ponížili státní (totalitní) moc.

Lidi krve

Lidi krve

Miroslav Bambušek / Česká republika / 2021 / 85 min. 0 sec.

Sudety. Současnost. Vnuk zavražděného majitele továrny je najat jako mystický průvodce movitého starce po jeho vlastním osudu. Úsečně načrtnuté rysy přeludného putování pustou krajinou do minulosti odhalují kořeny lidské brutality. Motivy osobní morálky, historické viny za kolaboraci s nacisty a vykoupení skrze pomstu se rozpíjí ve fantasmagorické, halucinační férii, ukrutném reji odlidštěných figur, které žene k naplnění pomsta, chamtivost a chabá vidina vykoupení. Historická alegorie Lidi krve podle skutečné události se pohybuje na hraně dokumentární věcnosti a expresivní, surreálné dramatizace. „Poušť roste. Běda tomu, kdo v sobě skrývá poušť.“ (Friedrich Nietzsche) Film je promítán mimo soutěž.

Realizováno za podpory:

Spolufinancováno EU
MPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme