Michal Böhm

Výpis filmů autora

Bezmoc mocných
Jan Strejcovský / Česká republika / 2014 / 25 min. 0 sec.
Zatímco se domnělý kritik kapitalismu Tomáš Sedláček sluní na ekonomickém fóru v Davosu, zakladatel spolku Šalamoun za nezávislou justici John Bok proklíná betonový bunkr českých miliardářů a Miloš Zeman vzývá očistné predátory. Bakalářský film o různých druzích přístupu k moci v polistopadové demokracii.

Česká cesta
Martin Kohout / Slovensko, Česká republika / 2015 / 92 min. 0 sec.
V řadě názorů a připomínek historických událostí, které film věnovaný kupónové privatizaci prezentuje prostřednictvím rozhovorů s historiky a tehdejšími účastníky, se jako ústřední ukazuje konflikt dravého kapitalistického uspořádání a sociálněji pojatých alternativ, který je v české politice dodnes živý. Právě pro důraz na tehdejší debatu o sociálních aspektech společnosti má tato reminiscence počátků českého kapitalismu aktuální vyznění. Strohou a věcnou metodou mluvících hlav snímek odhaluje, že těsně po revoluci byla značná část obyvatelstva pro nějakou formu socialismu, a pátrá po důvodech obratu ke kapitalistické orientaci. DETAIL:„A proto jsem libertarián, a proto jsem pro volnej trh, že prostě desetitisíce to musej zkusit, aby se to jednomu povedlo, a je to v drtivý většině náhoda, když se mu to povede.“

Dědova magika
Jan Strejcovský / Česká republika / 2015 / 20 min. 0 sec.
Portrét autorova dědečka, stage managera Laterny Magiky a nepatrně výstředního intelektuála, je stylizovaný do podoby surreálného představení. Na malé ploše staví film originální formální strukturu, která volně osciluje mezi hravostí a ilustrativností, dětinskostí a vážností, buddhistickým tady a teď a ostrými střihy myšlenkové postprodukce.