Martina Šantavá
Výpis filmů autora
Batalives
Petr Babinec, Karolina Zalabáková / Česká republika / 2017 / 75 min. 0 sec.
Tomáš Baťa vytvořil jedinečnou tovární výrobu, kolem které soustředil město s občanským zázemím pro své zaměstnance. V duchu takové filozofie založili bratři Baťové ve světě desítky satelitních měst podobných Zlínu. Některá si zachovala svou funkci dodnes, jiná jsou pouhým pomníkem slavných závodů. Poetické epizody se odehrávají v prostředí typických řadových domků, které slouží jako kulisa pro videoklip mladým Chorvatům nebo jsou upomínkou celého Baťova života v nizozemském Batadorpu. Pětice protagonistů z různých kontinentů vypráví jeden přes druhého svůj příběh ovlivněný baťovským systémem. „Baťovské motivační heslo, které stálo obrovskými písmeny na zdi oddělující továrnu od města, Dnes fantazie, zítra skutečnost mi vždycky přišlo strašně smutné. Mnohem lepší by bylo žít podle hesla Dnes skutečnost, ale zítra fantazie.“ K. Zalabáková
Copinka se učí zachraňovat
Veronika Korčáková / Česká republika / 2014 / 15 min. 0 sec.
Kateřina je jedenáctiletá školačka, jejíž největší vášní je výcvik jejího psa Copinky a příprava na záchranářské zkoušky. Podstupuje s Copinkou speciální záchranářský výcvik. Může spoléhat na svou maminku, profesionální záchranářku, v níž má maximální oporu. Zkoušky jsou však velmi náročné a bodování nekompromisní – na Katčin věk nelze brát žádné ohledy. Co všechno na cestě za záchranářským diplomem Katka zjistí nejen o výcviku, ale také o vztahu s maminkou a sestrou, o vlastní trpělivosti a tolik potřebné sebedůvěře?
Česká fotka - Geometrie myšlení
Jan Gogola ml. / Česká republika / 2015 / 26 min. 0 sec.
Na výletě z Prahy do Kolína a zpět zaostřuje český filozof Miroslav Petříček svůj vtip i fotoaparát na strukturní aspekty prostředí. Vybaven katalogy avantgardních meziválečných fotografů – Jaroslava Rösslera, Jaromíra Funky, Josefa Sudka ad. – se potuluje po kolínské elektrárně a v dialogu s režisérem hledá předobrazy jejich fotografií. Vertikály, horizontály, rámy, světlo a stín se stále důrazněji vylupují z vizuálních i diskurzivních úvah o vnímání geometrie a geometrii vnímání.