CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Kristýna Hněvsová

Kristýna Hněvsová

Výpis filmů autora

Kecáš, kecáš, to je všecko, co umíš. Řekl Zelenina.

Kecáš, kecáš, to je všecko, co umíš. Řekl Zelenina.

Květa Přibylová / Česká republika / 2014 / 52 min. 0 sec.

Léta se ptáme, zda jsou papoušci dostatečně inteligentní, aby dokázali mluvit. Možná však otázka zní, jestli náhodou nejsou dost chytří na to, aby s námi nemluvili. Film věnovaný Edwardu Learovi, nonsensovému básníkovi, který papoušky miloval, ukazuje něžné, kruté, absurdní a nevyhnutelné vztahy lidí a ptáků.

bez náhledu

Nebezpečný svět Rajka Dolečka (anglická verze)

Kristýna Bartošová / Česká republika / 2015 / 72 min. 0 sec.

Žánr dokumentárního portrétu pojala Kristýna Bartošová jako bitevní pole. Režisérka, jejíž rodina má kořeny v Bosně, totiž natáčela českého lékaře Rajka Dolečka, který se s velkým nasazením věnuje obhajobě srbského generála Ratka Mladiće obviněného z válečných zločinů v bývalé Jugoslávii. V bezprostředně působícím díle, natočeném ruční kamerou a způsobem, který nezastírá přítomnost tvůrců, režisérka zpočátku opatrně, avšak čím dál ostřeji konfrontuje Dolečka s jeho kontroverzními postoji. Zároveň se ale sama musí dokázat vyrovnat s neotřesitelností lékařova názoru.DETAIL„Chtěla jsem natočit portrét člověka, který popírá genocidu. Když jsem Dolečka poznala, myslela jsem, že bude snadné ho odsoudit. Není ale vždycky jednodušší odsoudit někoho, koho osobně neznáme?“

Nebezpečný svět Rajka Dolečka (česká verze)

Nebezpečný svět Rajka Dolečka (česká verze)

Kristýna Bartošová / Česká republika / 2015 / 72 min. 0 sec.

Žánr dokumentárního portrétu pojala Kristýna Bartošová jako bitevní pole. Režisérka, jejíž rodina má kořeny v Bosně, totiž natáčela českého lékaře Rajka Dolečka, který se s velkým nasazením věnuje obhajobě srbského generála Ratka Mladiće obviněného z válečných zločinů v bývalé Jugoslávii. V bezprostředně působícím díle, natočeném ruční kamerou a způsobem, který nezastírá přítomnost tvůrců, režisérka zpočátku opatrně, avšak čím dál ostřeji konfrontuje Dolečka s jeho kontroverzními postoji. Zároveň se ale sama musí dokázat vyrovnat s neotřesitelností lékařova názoru.DETAIL„Chtěla jsem natočit portrét člověka, který popírá genocidu. Když jsem Dolečka poznala, myslela jsem, že bude snadné ho odsoudit. Není ale vždycky jednodušší odsoudit někoho, koho osobně neznáme?“

Realizováno za podpory:

Spolufinancováno EU
MPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme