Kristýna Bartošová
Výpis filmů autora
Film jako Brno
Andran Abramjan, Kristýna Bartošová, Natálie Císařovská, Vít Klusák, Robin Kvapil, Lukáš Senft, Jan Strejcovský / Česká republika / 2011 / 72 min. 0 sec.
FilmSTŘET se člení do sedmi kapitol, natočených studenty prvního ročníku FAMU a jejich pedagogem Vítem Klusákem. Každá z nich reportážně portrétuje jednu skupinu prvomájové blokády neonacistického pochodu v Brně: pravicové radikály, účastníky blokády, Romy, policisty, návštěvníky politických mítinků, novináře a také nezúčastněná, vševědoucí zvířata v brněnské zoo.
Nebezpečný svět Rajka Dolečka (anglická verze)
Kristýna Bartošová / Česká republika / 2015 / 72 min. 0 sec.
Žánr dokumentárního portrétu pojala Kristýna Bartošová jako bitevní pole. Režisérka, jejíž rodina má kořeny v Bosně, totiž natáčela českého lékaře Rajka Dolečka, který se s velkým nasazením věnuje obhajobě srbského generála Ratka Mladiće obviněného z válečných zločinů v bývalé Jugoslávii. V bezprostředně působícím díle, natočeném ruční kamerou a způsobem, který nezastírá přítomnost tvůrců, režisérka zpočátku opatrně, avšak čím dál ostřeji konfrontuje Dolečka s jeho kontroverzními postoji. Zároveň se ale sama musí dokázat vyrovnat s neotřesitelností lékařova názoru.DETAIL„Chtěla jsem natočit portrét člověka, který popírá genocidu. Když jsem Dolečka poznala, myslela jsem, že bude snadné ho odsoudit. Není ale vždycky jednodušší odsoudit někoho, koho osobně neznáme?“
Nebezpečný svět Rajka Dolečka (česká verze)
Kristýna Bartošová / Česká republika / 2015 / 72 min. 0 sec.
Žánr dokumentárního portrétu pojala Kristýna Bartošová jako bitevní pole. Režisérka, jejíž rodina má kořeny v Bosně, totiž natáčela českého lékaře Rajka Dolečka, který se s velkým nasazením věnuje obhajobě srbského generála Ratka Mladiće obviněného z válečných zločinů v bývalé Jugoslávii. V bezprostředně působícím díle, natočeném ruční kamerou a způsobem, který nezastírá přítomnost tvůrců, režisérka zpočátku opatrně, avšak čím dál ostřeji konfrontuje Dolečka s jeho kontroverzními postoji. Zároveň se ale sama musí dokázat vyrovnat s neotřesitelností lékařova názoru.DETAIL„Chtěla jsem natočit portrét člověka, který popírá genocidu. Když jsem Dolečka poznala, myslela jsem, že bude snadné ho odsoudit. Není ale vždycky jednodušší odsoudit někoho, koho osobně neznáme?“