CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Jana Brožková

Jana Brožková

Výpis filmů autora

Jak Bůh hledal Karla

Jak Bůh hledal Karla

Vít Klusák, Filip Remunda / Slovensko, Polsko, Česká republika / 2020 / 97 min. 0 sec.

Režisér Karel Žalud s režiséry Vítem Klusákem a Filipem Remundou po několik let navštěvoval Polsko, aby lépe pochopil Poláky a jejich vztah k Bohu. Ve filmu se Žalud obrací na náhodné kolemjdoucí, jeptišky oslavující výročí křtu Polska, zástupce antisemitského rozhlasu Radio Maryja i kněze obviněného ze sexuálního obtěžování. Zatímco oni mají ve věcech víry jasno, tak filmař, který sám hledá duchovní oporu, je stále skeptičtější. Zdá se, že křesťanství v dnešním Polsku sice nabízí odpovědi, ale pouze na otázky odsouhlasené církví a konzervativní vládou.     „Je to taková road movie po středověké katolické krajině. V kostce je to dokumentární fotbalový zápas, přičemž jeden tým je nejateističtější národ v Evropě, což jsme my, a na druhé straně jsou Poláci, kteří jsou nejkatoličtější.“ V. Klusák

Jak Bůh hledal Karla

Jak Bůh hledal Karla

Vít Klusák, Filip Remunda / Česká republika, Polsko, Slovensko / 2020 / 97 min. 0 sec.

Česko a Polsko sdílejí takřka 800 kilometrů dlouhou hranici. Obyvatelé obou zemí se ale zásadně rozcházejí v přístupu k víře. Zatímco český národ bývá považován za jeden z nejvíce ateistických přinejmenším v Evropě, u našich severních sousedů hraje katolická církev výraznou roli. Pozoruhodný metadokument vypráví o natáčení filmu, při kterém režisér Karel Žalud v Polsku hledá Boha v různých projevech náboženského života. Z antropologické studie především defektních důsledků slepě uplatňované věrouky se postupně stává velmi osobní cesta do hlubin vlastního přesvědčení o duchovním přebývání. „Existuje takové staré židovské přísloví: ‚Člověk myslí, a Bůh se směje‘.“ Zdroj citátu: Česká televize

bez náhledu

Rekonstrukce průmyslu

Andrea Slováková / Česká republika / 2015 / 19 min. 0 sec.

Experimentální metrický film vrství pohledy na český automobilový, chemický a těžký průmysl od roku 2009 do současnosti a konceptuálně je propojuje s estetickými proměnami obrazu. Hospodářská krize a fáze oživení se projevují různou ostrostí, barevností, sytostí, kontrastem, či intenzitou jasu.

Realizováno za podpory:

Spolufinancováno EU
MPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme