Hana Blaha Šilarová

Výpis filmů autora

Kaiser Kanner Dirigent
Viktor Portel / Česká republika / 2011 / 13 min. 0 sec.
FilmHEREC zmnožuje portrét Oldřicha Kaisera. Různost pohledů je daná už ztvárněním postavy z Čapkova románu Život a dílo skladatele Foltýna. Geniální hudebník Kanner se živí hraním na klavír po putykách. Hraje ho herec-Kaiser a zároveň s ním v dvojroli jako dirigent rozmlouvá. V ateliéru je ale také přítomen člověk-Kaiser, zápasící s alkoholem a možná promarňující svůj talent.

Polní lékař aneb Pravidla styku s místními e-dívkami
Andran Abramjan, Jan Hofman / Česká republika / 2024 / 21 min. 0 sec.
Co vidí na svém monitoru pilot dronu působící na mírotvorné misi v nejmenované zemi? Pomalu uvykáme proudu různě deformovaných zobrazení takzvaných strategických cílů. Spolu se schopností vidět v rozpadajících se tvarech lidské bytosti, zvířata a krajinu se zvyšuje i citlivost vůči tomu, kdo se dívá. Předlohou k filmu je báseň Tři ekonomické jednotky Tomáše Čady.

Skutok sa stal
Barbora Berezňáková / Česká republika, Slovensko / 2019 / 82 min. 0 sec.
„Skutok sa nestal,“ prohlásil Vladimír Mečiar v roce 1996 o vraždě podnikatele Róberta Remiáša, která nejspíš měla politické pozadí a byl do ní možná zapleten i sám tehdejší premiér. Jeho nechvalně proslulý výrok se pokouší negovat dokument, který kombinuje investigativní přístup s originálním filmařským ztvárněním. Režisérka staví snímek na rozhovorech s důležitými aktéry Remiášovy kauzy, ale neomezuje se na strohé prezentování faktů. Střídáním různých filmových formátů, od černobílého filmu po VHS, evokuje dobu zločinu a zdůrazňuje ústřední téma konfrontace s minulostí. „Chcela som spraviť poetický politický film. Angažovaná tvorba by nemala rezignovať na štýl.“ B. Berezňáková