Deborah Stratman
![Deborah Stratman](/media/thumbs/authors/thumb_400x400__151566-deborah-stratman.jpg?v=1731400381)
Výpis filmů autora
![Jasnozřivý](/media/thumbs/films/thumb_480x280_cr__634-jasnozrivy.jpg?v=1698045192)
Jasnozřivý
Deborah Stratman / Spojené státy / 2014 / 5 min. 0 sec.
Dystopická koláž found footage záběrů předznamenává destruktivní aktivity živlů v makrorozměrech celoplanetární proměny krajiny. Výbušná síla živlů, přirozené pohyby vody, země i vzduchu jsou rubem iluze (časové) nekonečnosti.DETAIL:Prudké sesuvy půdy směrem pohybu naznačují, jako by se země chtěla zhroutit sama do sebe a stát se červí dírou obtížně poznatelného vesmíru.
![Masterclass: Deborah Stratman](/media/thumbs/films/thumb_480x280_cr__1249-masterclass-deborah-stratman.jpg?v=1698045233)
Masterclass: Deborah Stratman
Deborah Stratman / Česká republika / 2014 / 75 min. 0 sec.
Umělkyně a filmařka žijící v Chicagu je další z porotců sekce Mezi moři, která divákům představí principy své tvorby v rámci masterclass. Umělkyně a filmařka žijící v Chicagu, která se ve svých dílech zaměřuje především na krajiny a systémy. Spíše než příběhy přinášejí její filmy řadu otázek – a prostřednictvím své někdy dvojznačné povahy umožňují komplikovaný výklad nastolených témat. Využívá různá média, včetně sochařství, fotografie, kresby a audio záznamů. Vystavuje po celém světě včetně výstavních projektů a prostor, jako jsou Whitney Biennial, MoMA NY atd. Získala Fulbrightovo a Guggenheimovo stipendium a rovněž ocenění Creative Capital. V současnosti vyučuje na Illinoiské státní univerzitě v Chicagu.
![Napadený obvod](/media/thumbs/films/thumb_480x280_cr__259-napadeny-obvod.jpg?v=1698045351)
Napadený obvod
Deborah Stratman / Spojené státy / 2014 / 15 min. 0 sec.
Film natočený v jediném záběru, kdy je kamera pohybující se dovnitř a vně zvukového studia umocněná audio útržky z filmu (aktuálně zpracovávaným je Rozhovor Francise F. Coppoly z roku 1974) a dalšími filmovými citacemi, nastoluje aktuální téma narušování soukromí z pozic politické síly a vytváří sofistikovanou úvahu o paranoie, hranicích soukromí a moci obsažené ve vytváření iluzí. DETAIL:Gene Hackman prohledává pokoj, aby našel štěnici, o níž je přesvědčen, že tam byla tajně umístěna: snímek v promyšlené esejistické stavbě ukazuje mistry na filmové ruchy, jak vytvářejí zvukovou stopu fikčního snímku.