Plné texty závěrečných prací
Plné texty závěrečných prací
Zde jsou k dispozici ke stažení plné texty většiny závěrečných prací, kterými jsme se zabývali. Tučně jsou vyznačeny výjimečně zdařilé práce, které by neměly ujít vaší pozornosti. Seznam použitých zkratek vzdělávacích institucí, fakult a oborů je k dispozici zde.
ABRAMJAN, Andran: Mystifikace účinkujících v dokumentárním filmu. (AMU, FAMU, 2013) (není dostupný online)
ADÁMKOVÁ, Tereza: Vojtěch Jasný a jeho cesta k Heinrichu Böllovi. (JAMU, DIFA, 2013)
BALÍK, Jaroslav: Fenomén Hypermarket film. (FAMO, 2013) (není dostupný online)
BARKLAJA, Georgij: Zdeněk N. Bričkovský a jeho ruská anabáze. Monografie dokumentaristy. (FAMO, 2014) (není dostupný online)
BENONI, Kryštof: Dokumentarista Milan Maryška. (FAMO, 2012) (není dostupný online)
CAGALA, Michal: Dokumentární film Dobráši - praktické aspekty tvorby. (MUNI, FSS, 2013)
CZECH, Jan: Mockumentary jako televizní fenomén. (UK, FSV, 2014)
ČERNÍK, Jan: Armáda a kinematografie v Československu 1919 - 1951. (UPOL, FF, 2013)
DOBEŠOVÁ, Petra: Časosběrný dokument Heleny Třeštíkové v kontextu sociologie. (UK, FSV, 2014)
ERBENOVÁ, Kristýna: Paul Fierlinger: exilová melancholie. (UPOL, FF, 2015)
FIKEROVÁ, Helena: Dokumentaristka Drahomíra Vihanová. (UPOL, FF, 2013)
GABRIELOVÁ, Alžběta: Produkce dokumentárních filmů v České republice. (VŠE, FPH, 2013)
GALLÍK, Emil: Dokumentárna filmová tvorba pre internetové publikum. (UTB, FMK, 2014) (není dostupný online)
GLISNÍKOVÁ, Lenka: 1. Teoretická část: Společné a rozlišné znaky v tvorbě reality show a dokumentu 2. Praktická část: Produkce filmu "Paradigma". (UTB, FMK, 2014) (není dostupný online)
HOGHOVÁ, Gabriela: 1. Teoretická část: Dramaturgie střihové skladby v dokumentárním filmu 2. Praktická část: Audiovizuální dílo, délka minimálně 10 min., střih. (UTB, FMK, 2013) (není dostupný online)
HORKÝ, Petr: Zikmund a Hanzelka - fenomén českého cestopisného filmu. (FAMO, 2014) (není dostupný online)
HOŠEK, Ondřej: Dokumentární film v extrémních podmínkách. (FAMO, 2012) (není dostupný online)
HRNČIAR, Peter: Mockumentary: stieranie žánrov v televíznej a filmovej tvorbe. (MUNI, FF, 2013)
JAROLÍMOVÁ, Radka: Pozice Olgy Sommerové v současném českém non-fikčním filmu. (MUNI, FF, 2015)
JINDROVÁ, Markéta: Perspektivy rodičovství: Docusoap Čtyři v tom pohledem diváků. (UK, FSV, 2014)
KAWACIUK, Ivan: Čas v dokumentárním filmu. (FAMO, 2012) (není dostupný online)
KAWACIUK, Ivan: Etika v dokumentárním filmu. (FAMO, 2014) (není dostupný online)
KAYA, Akile Nazli: Užití animace v dokumentu: analýza principů a funkcí animace ve vztahu s dokumentárním filmem. (AMU, FAMU, 2012) (není dostupný online)
KOHOUT, Martin: Foucaltovo pojetí diskursu a dokumentární film. (AMU, FAMU, 2012) (není dostupný online)
KOPŘIVA, Ondřej: Americký televizní mockumentary sitcom - analýza televizní formy. (UPOL, FF, 2014)
KOTALA, Radim: Vzdělávácí dokument a interaktivní struktura ve vyprávění. (MUNI, FSS, 2013)
KRATOCHVÍL, Jaroslav: Obraz Němce ve vybraných československých dokumentárních filmech 1948-1968. (AMU, FAMU, 2012) (není dostupný online)
LOTOCKÝ, Igor: Rusko-čečenský konflikt očima filmového dokumentu. (UPOL, FF, 2012)
MACH, František: 1.Práce kameramana v nestandardních podmínkách 2. dokumentární film Erikit. (UTB, FMK, 2013) (není dostupný online)
MÁŠOVÁ, Lucie: Jeden svět na školách. (UPOL, FF, 2012)
MÜHLDORFOVÁ, Věra: Film a fauna. (UTB, FMK, 2012) (není dostupný online)
MUŽÍK, Michal: Specifická řeč žánru filmového dokumentu. (FAMO, 2012) (není dostupný online)
PECHÁČKOVÁ, Marika: Neuvidět, natočit. (AMU, FAMU, 2012) (není dostupný online)
PEJČEV, Andrej: Phraseologismen in Dokumentarfilmen von Erwin Wagenhofer. (MUNI, FF, 2013)
PEKAŘ, Petr: Konspirační dokumenty jako současná forma manipulace v dokumentu. (FAMO, 2014) (není dostupný online)
PORTEL, Viktor: Metoda Errola Morrise. (AMU, FAMU, 2013) (není dostupný online)
PRACNÁ, Zuzana: Svícení v dokumentárním filmu. (UTB, FMK, 2014) (není dostupný online)
PŘIBYLSKÁ, Lenka: Funkce fiktivního dokumentu v rámci narativního filmu. (UPOL, FF, 2014)
RADOSTOVÁ, Kristýna: Konstrukční prvky obrazu v současném politickém dokumentu. (UK, FHS, 2014)
REJŽEK, Jan: Produkční firma endorfilm s.r.o. na pozadí české kinematografie. (UPOL, FF, 2015)
RHEIN, Lucie: Leni Riefenstahl - mezi propagandou a uměním. (MUNI, FF, 2013)
RYCHLÍKOVÁ, Apolena: Člověk a práce v Trilogii světa práce Michaela Glawoggera optikou vývoje sociálně laděných dokumentárních filmů. (AMU, FAMU, 2012) (není dostupný online)
SABOL, Ondřej: Mystifikační hudební dokumenty Petra Zelenky. (UPOL, FF, 2012)
SEMECKÁ, Lucie: Současné podoby online dokumentární tvorby. (MUNI, FF, 2015)
SMOLKOVÁ, Martina: Na (roz)scestí žánrů Dokumentární tvorba Miroslava Buriánka. (UPOL, FF, 2013)
STRACHOTOVÁ, Žofie: Proměna filmového trhu: internetová distribuce filmů. (VŠE, FPH, 2013)
SVATOŠ, Jan: Dokumentární film jako nástroj i oběť manipulace. (FAMO, 2013) (není dostupný online)
SVATOŠOVÁ STRAKOVÁ, Romana: Současná produkce dokumentárního filmu v prostředí českého trhu - srovnání vybraných produkčních společností a jejich strategií. (FAMO, 2013) (není dostupný online)
ŠÁLEK, Ondřej: Obraz československého venkova v současném dokumentu. (JAMU, DIFA, 2013)
ŠTĚRBA, Petr: Současné tendence v distribuci autorských dokumentárních filmů. (MUNI, FF, 2012)
TONELLI, Francesca: Český dokument v pojetí Olgy Sommerové. (FAMO, 2014) (není dostupný online)
TYDLAČKOVÁ, Lucie: Dokumentární film a fotografie jako andragogický prostředek zkoumání sociální a národnostní reality. (UTB, FHS, 2015) (není dostupný online)
ULIČNÁ, Rebeka: Transnacionálny dokumentárny film v českom kontexte. (JAMU, DIFA, 2013)
VELIČKOVÁ, Alena: Sociologické aspekty v dokumentárních filmech Věry Chytilové. (UPOL, FF, 2014)
VOLEJNÍKOVÁ, Lenka: Michael Moore versus George W. Bush: Vytváření iluze reality skrze žánr dokumentárního filmu - Fahrenheit 9/11. (TUL, FP-HP, 2013) (není dostupný online)
WAGNER, Jakub: Out-is-tický film: rodící se dokumentární underground v Čechách: Normální je netočit! (AMU, FAMU, 2014) (není dostupný online)
WOCHNEROVÁ, Barbora: Autorská estetika dokumentaristů Klusáka a Remundy. (MUNI, FF, 2013)
ZÍTKA, Pavel: Využití obrazového a filmového dokumentu při výuce vybraných kapitol 2. světové války. (Se zaměřením na tématiku letecké války v lokálních dějinách). (UJEP, PF, 2012) (není dostupný online)
Seznam použitých zkratek:
AMU = Akademie múzických umění
DIFA = Divadelní fakulta
FAMO = Filmová akademie Miroslava Ondříčka
FAMU = Filmová akademie múzických umění
FF = Filozofická fakulta
FHS = Fakulta humanitních studií
FMK = Fakulta multimediálních komunikací
FPH = Fakulta podnikohospodářská
FP-HP = Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
FSS = Fakulta sociálních studií
FSV = Fakulta sociálních věd
JAMU = Janáčkova akademie múzických umění v Brně
JUČB = Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
MUNI = Masarykova univerzita
PF = Pedagogická fakulta
TUL = Technická univerzita v Liberci
UJEP = Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
UK = Univerzita Karlova
UPOL = Univerzita Palackého v Olomouci
UTB = Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
VŠE = Vysoká škola ekonomická v Praze
Praktická výuka v centru dokumentárního filmu v Jihlavě
Nový projekt realizovaný ve spolupráci se Střední uměleckou školou grafickou (SUŠG) a Střední školou průmyslovou, technickou a automobilní (SŠ PTA) za podpory Agentury pro podporu podnikání a inovací.
Tvorba videí
Realizujeme zakázkovou výrobu videí pro sociální sítě, dokumentačních videí, krátkých filmů a dalších formátů.
Servis pro produkce
Přicházíte natáčet na Vysočinu a potřebujete se zorientovat? Potřebujete zázemí? Potřebujete pomoc se získáním finanční i organizační podpory regionální filmové kanceláře? Nebo základní pomoc fixera? Ozvěte se na premysl@c-d-f.cz