31.03. Zvuk a hudba ve filmu

Lekce 2

Ve druhé lekci věnované problematice filmového zvuku se budeme věnovat režisérskému přístupu ke zvuku. Jakým způsobem režisér při tvorbě filmu uvažuje o zvuku a hudbě? Jak postupuje při natáčení v oblasti zvuku? Jak vypadá tvorba a dokončování zvukové stopy v postprodukčním procesu? Kdy uvažuje o tom, jakou hudbu ve filmu použije? A existuje rozdíl mezi používáním zvuku v dokumentárním filmu oproti filmu hranému? Indicie k zodpovězení těchto otázek nám poskytne režisér Ivo Bystřičan, který přijede i se svým filmem Dál nic.

O autorovi:

Dramaturg, scenárista a režisér Ivo Bystřičan mimo fakulty dokumentární režie na pražské FAMU vystudoval také sociologii a sociální politiku na FSS MU v Brně. Ve své tvorbě se věnuje převážně společenským a politickým tématům. Spolupracuje s Českou televizí, dřívě se věnoval také práci šéfredaktora Nového prostoru nebo analýze pro Výzkumný ústav práce a sociálních věcí.

Více informací o režisérovi naleznete zde.

FILM:

Dál nic / Česká republika / 2014 / 75 minut (námět: Hitler, Hudba: Wágner, Účinkuje: Český národ)

"Dneska jako člověk seš míň než ta žabička, ty vado." Film o tom, jak si Češi staví dálnici do Německa. Jeden na zahradě nosí sluchátka proti hluku a modlí se, ať už dálnice auta odvede, druhý se ji snaží dostavět a odejít konečně do důchodu, třetí chrání živočichy i rostliny a žaluje dálnici u soudu. Sedm let stavby, šestnáct kilometrů dálnice a zablokovaná společnost. Oficiální text filmu Dál nic  (www.dalnic.com)



zpět na výpis

Realizováno za podpory:                                                                                                                                 
                   

 

 Dále spolupracujeme s: