12.12. HRANICE FILMU /PRAHA/

O víkendu 12. – 13. prosince se v kinosále FAMU v Praze uskuteční workshop Hranice filmu.

Hranice mezi hranou a dokumentární kinematografií byla vždy rozostřená. Hraný film se přímo dotýká reality a dokumentární film se naopak často obrací k inscenaci. Vstupte do světa dokumentární, experimentální a televizní tvorby. Poznejte hranice filmu a diskutujte s autory netradičních pořadů, filmů a audiovizuálních děl. Všichni účastníci workshopu budou mít navíc možnost měsíc neomezeně sledovat filmy na výběrovém portálu DAFilms.cz.

Programem provází: Vít JanečekDrahomíra VihanováMilan KrumlVít KlusákIvo Bystřičan, Josef KoukolíčekSláva Sobotovičová a další.

Pro více informací klikněte ZDE.

Program:

 

SOBOTA 12/12/2015

10:00 – 12:00
120  let dokumentu ve 120 minutách
> Andrea Slováková a Vít Janeček
Dokumentární film prošel za svou historii mnoha proměnami. Stodvacetiminutový vhled do historie představí rozmanitost přístupů a rozdělení dokumentární kinematografie. Jak se vyvíjel dokumentární film a jaké jsou jeho možnosti a metody?


13:30 – 15:00
Hranice reality  dosucoapy, nonfikce i polofikce
> Milan Kruml
Není dokumentární jako dokumentární a hrané jako hrané. Docusoapy, nonfikční filmy a hybridní formy nás zavedou na pomezí a rozcestí skutečnosti. Jaké jsou možnosti zobrazování skutečnosti?

15:30 – 16:45
Současný videoart - kde se potkává s dokumentem?
> Sláva Sobotovičová
Videoart jako svébytná forma uměleckého vyjádření. Způsob práce s videoobrazem a různé proudy videoartu. Kde se potkává videoart a dokument?

18:00 – 21:30
Mezi dokumentárním a hraným filmem – co umožňuje doba
> Drahomíra Vihanová
Hraný debut Drahomíry Vihanové Zabitá neděle byl natočen v roce 1969 a ihned putoval do pověstného trezoru. Později mohla perspektivní autorka nové vlny 60. let natáčet „pouze“ dokumentární filmy. Zabitá neděle se dočkala premiéry až v roce 1990, kdy spolu s filmem Drahomíra Vihanová z trezoru vytáhla také možnost znovu natáčet hrané filmy. Odráží bolestivěji realitu hraný nebo dokumentární film? V čem tkví síla inscenace? Jaký má vztah k dokumentární tvorbě a zachycování reality osobnost, která chtěla točit hrané filmy?

  • Projekce filmů:
    Pevnost (podle scénáře z 60. let, 1994)
    Proměny přítelkyně Evy (1990)

Hranice filmu jsou realizovány za podpory:

 

 

 

 

 

Ve spolupráci s:

       
 


zpět na výpis

Realizováno za podpory:                                                                                                                                 
                   

 

 Dále spolupracujeme s: