21.12. - 22.12. Fotka, reklama, manipulace

Billboardy, plakáty, letáky, noviny, časopisy, obrazovky televizí, počítačů, tabletů, mobilních telefonů,...
Obrazy nás obklopují na každém kroku. A my je chtě nechtě vnímáme. Krom toho, že je vidíme, si všímáme i jejich poselství - jaké informace nesou, co se nám skrze obrazy snaží sdělit.

Během přednášky proložené dvěma workshopy rozebereme příklady analogové a digitální fotografie, která může realitu buď pravdivě zachycovat či s ní velmi jednoduše manipulovat. A naučíme se rozklíčit prvky komunikace obsažené v televizní reklamě (v níž často zdánlivě nenápadné znaky skrývají další významy).

Přijďte a prozkoumejte společně s naší lektorkou Andreou Průchovou svět obrazů, které vznikly za účelem demonstrování myšlenek svých tvůrců a jejich pohledu na svět – svět novinářské fotografie a televizní reklamy.

 

Lektorka

Andrea Průchová právě dokončuje doktorské studium oboru sociologie na FSV UK, kde se zabývá vizuální kulturou a vizuální sociologií. Na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy a Prague College vyučuje vizuální komunikaci a je vedoucí Platformy pro studium vizuální kultury Fresh Eye. Ve svých přednáškách se zaměřuje na základy vizuální gramotnosti a vztah vizuální kultury a paměti. Pravidelně přednáší na zahraničních konferencích v oblasti studia vizuální kultury, kulturálních studií a sociálních dějin.

 

Vzdělávací lekce jsou v případě nenaplněné kapacity sálu přístupné široké veřejnosti.

 

Těšíme se na Vás!

Rozvrh jednotlivých lekcí

všechny vypsané lekce budou obsahově totožné

Divadlo DIOD

STŘEDA 21. 12.

8:00 - 10:00
10:00 - 12:00
12:00 - 14:00

ČTVRTEK 22. 12.

8:00 - 10:00
10:00 - 12:00

 

VSTUPNÉ:

studenti - 25 Kč

senioři - 30 Kč

veřejnost - 40 Kč



zpět na výpis

Realizováno za podpory:                                                                                                                                 
                                  

 

 Dále spolupracujeme s: