25.01. Fotka, reklama, manipulace

Kde všude se setkáváme s fotografií?
Obrazy na nás útočí doslova ze všech stran - noviny, časopisy, plakátové vývěsky, billboardy, displeje mobilních telefonů, tabletů, obrazovky notebooků, televizí,... A my, i když často nevědomě, přijímáme jejich rozličná sdělení.
Prozkoumejme společně s lektorkou Andreou Průchovou svět obrazů, které vznikly s cílem s námi zřetelně a účinně komunikovat myšlenky svých tvůrců a jejich pohled na svět – svět novinářské fotografie a televizní reklamy.

Můžeme fotografii věřit?
Nejprve rozebereme příklady analogové a digitální fotografie, která může zobrazovanou realitu zachycovat zcela pravdivě, stejně tak dobře s ní ale může efektivně manipulovat.
A nakolik dokáže změnit vyznění novinářské fotografie její titulek?

Následně pronikneme do základů sémiotické analýzy reklamních sdělení. Ukážeme si, že veškeré prvky televizní reklamy jsou vždy promyšleny do posledního detailu a nic se v ní neobjevuje náhodou. Na základě několika praktických ukázek si osvojíme jednoduchý slovník a metodu, s jejichž pomocí zvládneme rozklíčovat světově známé reklamy i tváře, které je provázejí.

 

Vzdělávací lekce jsou v případě nenaplněné kapacity sálu přístupné široké veřejnosti.

 

Těšíme se na Vás!

 

Rozvrh lekcí

lekce jsou obsahově totožné

9:00 - 10:45

14:30 - 16:00

Vstupné

studenti - 30 Kč

senioři - 35 Kč

veřejnost - 45 Kč



zpět na výpis

Realizováno za podpory:                                                                                                                                 
                   

 

 Dále spolupracujeme s: