CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Ralph Wieser

Ralph Wieser

Výpis filmů autora

bez náhledu

Jak se vaří dějiny (anglická verze)

Peter Kerekes / Rakousko, Česká republika, Slovensko / 2009 / 90 min. 0 sec.

Dokumentární film o armádních kuchařích, o tom, jak každodenní potřeby tisíců “ozbrojených” žaludků ovlivňovaly vítězství a prohry státníků. O polní kuchyni jako modelu světa, kde se příprava jídla stává taktikou boje. Boje o velké ideály, jež stojí na pevných nohou kuchyňského stolu. Film Jak se vaří dějiny je postaven na dvanácti receptech armádních kuchařů od 2. světové války až po válku v Čečensku, od Francie přes Balkán až po Rusko.

bez náhledu

Jak se vaří dějiny (česká verze)

Peter Kerekes / Rakousko, Česká republika, Slovensko / 2009 / 90 min. 0 sec.

Dokumentární film o armádních kuchařích, o tom, jak každodenní potřeby tisíců “ozbrojených” žaludků ovlivňovaly vítězství a prohry státníků. O polní kuchyni jako modelu světa, kde se příprava jídla stává taktikou boje. Boje o velké ideály, jež stojí na pevných nohou kuchyňského stolu. Film Jak se vaří dějiny je postaven na dvanácti receptech armádních kuchařů od 2. světové války až po válku v Čečensku, od Francie přes Balkán až po Rusko.

bez náhledu

Zítřky kinematografie

Michael Palm / Rakousko / 2016 / 125 min. 0 sec.

Multižánrová koláž, rozpjatá od variace na populárně-naučný film přes interview se známými osobnostmi (filmový teoretik David Bordwell, režisér Christopher Nolan) až k asociativní básni, vtipně využívá podvratný, místy až konspirativní komentář, který se zamýšlí nad budoucností filmu ve světě digitálních platforem. Klouzavá filmová „jízda“ labyrintem muzeí a archivů zpřítomňuje fyzickou stránku klasických filmařských i archivačních postupů a staví je do kontrastu s všudypřítomnou virtualitou. Znamená smrt celuloidu také smrt filmu, nebo jeho rozvoj nepředpokládaným směrem? Ztrácíme audiovizuální paměť? “A few years before a digitally presented film was exclusive. I disliked it. Scratches , dust and the noise of the silver belong to my formative movie experiences. But nostalgia is not an option.”

Realizováno za podpory:

Financováno EU
NPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme