CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Lukáš Kokeš

Lukáš Kokeš
Studoval katedru filmových studií na FF UK v Praze, v současnosti dokončuje studia na katedře dokumentární tvorby na pražské FAMU. Upoutal na sebe filmem Pokus o duchovní nápravu opraváře televizí Josefa Lávičky v devíti obrazech, který získal zvláštní uznání poroty MFDF Jihlava 2008. Na festivalech v Čechách i v zahraničí byl úspěšným i jeho další film nazvaný 59/184/84 (2009). Poslední snímek Pevnost, který režíroval společně s Klárou Tasovskou, byl oceněn jako nejlepší český dokument na MFDF Jihlava 2012. Zdroj: dafilms.cz

Výpis filmů autora

59/184/84

59/184/84

Lukáš Kokeš / Česká republika / 2009 / 25 min. 0 sec.

Filmový inzerát věčně nešťastného člověka, který s utkvělou představou, že „se něco musí stát“, stále čeká na chvíli, kdy začne žít, a který svoji strohou existenci samotáře udržuje s vírou, že mu osud konečně splní jeho ideální požadavky na ženu, odvozené z biologického práva na lásku.

Boty

Boty

Lukáš Kokeš / Česká republika / 2010 / 9 min. 0 sec.

1 boty 2 boty, boty 3 boty, boty, boty 4 boty, boty, boty, boty 5 boty, boty, boty, boty, boty Kamera-bota... Jede bota po lince, v ní je objektiv, nebo je bota v objektivu, už se mi to celé plete, protože linka jede pomalu... Kino-bota, či bota-oko?

Gottland

Gottland

Viera Čákanyová, Petr Hátle, Rozálie Kohoutová, Lukáš Kokeš, Klára Tasovská / Polsko, Slovensko, Česká republika / 2014 / 100 min. 0 sec.

Polský novinář Mariusz Szczygieł popisuje Českou republiku, o které napsal knihu Gottland, jako zemi hororu, smutku a grotesky, kterou by nevymyslel ani Kafka. Na motivy některých z jeho povídek natočila pětice českých dokumentaristů film, jenž experimentuje s hranicí dokumentu a inscenovaných scén. Petr Hátle například rekonstruuje archivní rozhovor Otakara Vávry a Lídy Baarové, Viera Čákanyová v některých scénách využívá animaci, Lukáš Kokeš vytváří analogii mezi pohybem kamery a běžícím pásem. Tvůrci tak přinášejí originální a kritický pohled na naše moderní dějiny.DETAIL:„Kdy se ten pás zastaví? To nevím, nemůže se zastavit. Každý se chce mít líp a líp, chce víc a víc věcí, takže musí do toho i víc investovat. Z toho už nejde vyskočit. Je to takový mraveniště.“

Realizováno za podpory:

Financováno EU
NPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme