CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Kidlat Tahimik

Kidlat Tahimik

Výpis filmů autora

bez náhledu

Japanese Summers of a Filipino Fundoshi

Kidlat Tahimik / Japonsko, Filipíny / 1996 / 41 min. 0 sec.

The documentary was produced for a cultural festival in Aichi Prefecture in Japan, to which an invitation was extended to the artist and his family, as well as other artistic collaborators. Via the wearing of the traditional Japanese loincloth, the fundoshi, Kidlat Tahimik establishes a link between Japan and the Philippines. While he avails of the opportunity to formulate a critique of the “Mickey Mousification” of his native culture, he yet uses the occasion to open up a trans-Asian link between two nations who historically have had an extremely problematic relationship with one another (a subject, however, the documentary does not broach).

Masterclass: Kidlat Tahimik

Masterclass: Kidlat Tahimik

Kidlat Tahimik / Česká republika / 2014 / 95 min. 0 sec.

Filmový režisér, scenárista a herec, jehož snímky bývají obvykle spojovány s hnutím Third Cinema a s kritikou neokolonialismu. Tahimik je jedním z nejoceňovanějších filipínských tvůrců, držitel „Plaridel honorarium for Independent Cinema“ a mnohými kolegy či filmovými kritiky je označován za „otce filipínského nezávislého filmu“. V rámci své masterclass Tahimik představí části svých Video esejí (Video Essays), novou část ze snímku Magellan Film. Posluchače tak provede tvůrčím procesem, v němž se snímek bez scénáře rodí ve spolupráci s kosmem.

Navoněná noční můra

Navoněná noční můra

Kidlat Tahimik / Filipíny / 1977 / 93 min. 0 sec.

Přes most přechází mladý muž a za sebou táhne na provázku auto. Scéna se několikrát opakuje, jen hračka se zvětšuje. Jediná úzká cesta k rodné vesnici slouží bohatým i chudým, americkým okupantům i domorodcům. Tady začíná příběh nezávislé filipínské kinematografie. Deník, obžaloba neokolonialismu i esejistické experimenty se mísí ve svobodné hře s obrazy natočenými na Super8.DETAIL:„Když pracujete s universem, napadají vás najednou způsoby pojednání jistých obrazů, jsou to představy toho, co původně ve filmu být nemělo. A v tom je svoboda nezávislých.” Kidlat Tahimik

Realizováno za podpory:

Financováno EU
NPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme