CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Jarmila Poláková

Jarmila Poláková

Výpis filmů autora

Evoluce 4 z revoluce - Jan Ruml

Evoluce 4 z revoluce - Jan Ruml

Pavel Koutecký, Jan Šikl / Česká republika / 2010 / 57 min. 0 sec.

1 disident 2 soukromé okamžiky 3 paradoxy jednoho života 4 časosběr událostí, jiná historie 5 viditelné a neviditelné v záběrech Před dvaceti lety začali filmaři sledovat osudy čtyř lidí, kteří se v listopadu 1989 veřejně angažovali: Michaela Kocába, Jana Rumla, Kryštofa Rímského a Martina Mejstříka - po smrti Pavla Kouteckého filmy dokončil Jan Šikl.

Evoluce 4 z revoluce - Michael Kocáb

Evoluce 4 z revoluce - Michael Kocáb

Pavel Koutecký, Jan Šikl / Česká republika / 2010 / 57 min. 0 sec.

1 deník 2 po revoluci 3 transformace Michaela Kocába 4 proměna muzikanta v politika 5 časosběrná analýza vzájemného průniku rolí 6 reflexe životní dráhy prostřednictvím novinových titulků 7 evoluce idealisty v pragmatika a zpětný chod 8 symbol odchodu sovětských vojsk se stává neoblíbeným politikem 9 polemické zamyšlení nad subjektivně ideální formou vlastní společenské angažovanosti 10 pozbývání a hledání motivace tvořit a zároveň ovlivňovat společenské dění Portrét Michaela Kocába, jehož podstatným tématem je jeho touha být veřejně činnou osobou, zahrnuje dvacet let života původně hudebníka, poté politika a následně hudebníka, který byl zároveň vládním úředníkem.

Felvidék - Horní země (anglická verze)

Felvidék - Horní země (anglická verze)

Vladislava Plančíková / Slovensko, Česká republika / 2014 / 75 min. 0 sec.

Svůj dokument o maďarsko-slovenských vztazích soustředila Vladislava Plančíková  kolem slova Felvidék, které označovalo severní část dnes již neexistujícího Uherska. V osobité koláži složené z vyprávění členů režisérčiny slovensko-maďarské rodiny a vizuálních odkazů k historickým událostem sleduje pohnuté a dnes často tabuizované dějiny poválečných osudů Maďarů na slovenském území. Abstraktní téma uchopuje nejen skrze výpovědi svědků, ale také pomocí neotřelé techniky animace reálných objektů, do níž zapojuje i řadu dobových a současných fotografií.DETAIL:„Pojem Felvidék je však dodnes živý a vyvolává negativní emoce, někdy dokonce i bitky. Ale pro mě je to magické místo, jakési Makondo, kde jsem se narodila a vyrostla. Můj domov.“

Realizováno za podpory:

Financováno EU
NPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme