CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Ichiro Sueoka

Ichiro Sueoka
Filmař a vysokoškolský pedagog. Studoval chemii na Tokijské vědecké univerzitě, ale od roku 1985 se věnuje filmu. Natočil na devadesát snímků, především na Super 8 a 16mm film. Často pracuje s archivními záběry, převážně rodinnými filmy, a jejich následnou montáží, či přímo fyzickými zásahy do filmového materiálu, jako např. ve filmech Nejednoznačný pohřeb nebo Pochodem vpřed. Další linií jeho tvorby jsou ironické koláže z fragmentů žánrových filmů v odkazu na klasická jména avantgardního filmu – například Flicker film, v němž se objevují Liz a Franky, je složen na základě partitury filmu Petera Kubelky Arnulf Rainer na NTSC. Žije v Tokiu, vede nejrůznější tvůrčí dílny a vyučuje na Aagaya College umění a designu.

Výpis filmů autora

Berlín v zimě

Berlín v zimě

Ichiro Sueoka / Japonsko / 2003 / 7 min. 0 sec.

1 pustota 2 nevlídný obraz 3 duše třicátých let 4 vlak, tramvaj, mlýn, kluziště 5 motiv neustálého, opakujícího se pohybu Původní amatérský film, natočený japonským diplomatem v Berlíně, zaznamenává turisticky známá místa i vedlejší ulice, holé stromy i dobové monumenty a je nadšeneckou poctou velkoměstským symfoniím.

D:O:T:E:K::Z:L:A

D:O:T:E:K::Z:L:A

Ichiro Sueoka / Japonsko / 2003 / 5 min. 0 sec.

1 skrytost 2 neviditelný záměr 3 ruce a stroje 4 matení diváka, podezřelý vývoj 5 okamžik, kdy divák očekává zločin Kombinace Paula Sharitse a Orsona Wellese v dobrodružném filmu o zločinu, odehrávajícím se v rychle se měnících obrazech iluzivních pohybů, jejichž směřování vyvolává zavádějící dohady o vyústění.

Esther Williamsová ve Vodním pólu 1942 - 1954 (podle konceptu Ladislava Galety)

Esther Williamsová ve Vodním pólu 1942 - 1954 (podle konceptu Ladislava Galety)

Ichiro Sueoka / Japonsko / 2000 / 9 min. 0 sec.

1 zápas 2 rozhodující objekt 3 inspirace myšlením Ptolemaiovým 4 hebké tělo, průsvitná voda 5 vesmír obtáčející se kolem hvězdy Esther Williamsová, herečka a olympijská plavkyně, je středobodem obrazu filmu na motivy avantgardního díla Ivana Ladislava Galety, v němž je zápas vodního póla přetočený tak, aby ve středu obrazu byl vždy míč.

Realizováno za podpory:

Financováno EU
NPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme